Collaborative work, intellectual disability and causal reasoning
Travail collaboratif, déficience intellectuelle et raisonnement causal
Abstract
The aim of this study was to show the effect of interaction work on the quality of causal reasoning and, more specifically, on the representation of the functioning of the bicycle, in 22 children aged 8-11 years with a mild intellectual disability of undetermined etiology. The subjects were asked to draw a bicycle and explain how it works. Three tasks were used to assess performance: a pre-test of initial knowledge, a production task (interaction work) and a post-test. The results show that the interaction task favours the development of the subjects' performance. This improvement is stable over time.
L'objectif de ce travail est de montrer l'effet d'un travail en interaction sur la qualité du raisonnement causal et, plus particulièrement, sur la représentation du fonctionnement de la bicyclette, chez 22 enfants de 8-11 ans présentant une déficience intellectuelle légère d'étiologie indéterminée. Deux tâches sont demandées aux sujets : dessiner une bicyclette et expliquer comment elle fonctionne. Trois tâches permettent d'évaluer les performances : un pré test de connaissances initiales, une tâche de production (travail en interaction) et un post test. Les résultats montrent que le travail en interaction favorise le développement des performances des sujets. Cette amélioration est stable dans le temps.
Origin : Files produced by the author(s)